FlippX
PhysX alapú flipper játék
Bemutató

A játékprogram a BME Computer Graphics Group Játékfejlesztés tárgy keretén belül készült el, vizsgafeladatnak. A cél egy egyszerű játékprogram elkészítése volt, mely felhasználja az Ogre 3D engine alapfunkcióit, alpszintű shader programozást és post-processing-et is használ, illetve kihasználja a PhysX fizkai engine lehetőségeit.
A játék témáját Steven Spielberg: Vissza a jövőbe filmtrilógiája ihlette. Célja a pályán minél több pont szerzése anélkül, hogy a golyó beesne az asztal alján lévő lyukba. A golyót akkor is el lehet veszíteni, ha a kétoldali terelőkön csúszik le. Minden játékhoz 5 golyó áll rendelkezésre. Az időkapuk (alagutak két oldalt) használatával lehet a szorzót növelni, ami az aktuális golyó elvesztéséig marad érvényben.
Felhasznált technológiák
- C++ / Visual Studio 2008
- Ogre 3D grafikus engine
- Overlay
- Phong shader
- Glow és MotionBlur post-processing
- Nvidia PhysX fizikai engine
- Maya 2011 grafikus modellező program
- Photoshop CS5 képszerkesztő
Irányítás
- Bal Shift: bal flipper kar
- Jobb Shift: jobb flipper kar
- Space: golyó kilővése
- R: játék kezdőállapotba hozása
- Backspace: golyó kezdőállapotba hozása (debug)
Galéria
Fájlok és forráskódok
FlippX.zip
Futattható játékFlippX_source.zip
Forráskódok (Visual Studio 2008 projekt)
Projekt menü
Kapcsolódó linkek
- Flipper
angol wiki lap - Ogre 3D
nyílt forráskódú grafikus engine - PhysX wiki
valósidejű fizikai szimulációs engine és SDK