FlippX

PhysX alapú flipper játék

Bemutató

A játékprogram a BME Computer Graphics Group Játékfejlesztés tárgy keretén belül készült el, vizsgafeladatnak. A cél egy egyszerű játékprogram elkészítése volt, mely felhasználja az Ogre 3D engine alapfunkcióit, alpszintű shader programozást és post-processing-et is használ, illetve kihasználja a PhysX fizkai engine lehetőségeit.

A játék témáját Steven Spielberg: Vissza a jövőbe filmtrilógiája ihlette. Célja a pályán minél több pont szerzése anélkül, hogy a golyó beesne az asztal alján lévő lyukba. A golyót akkor is el lehet veszíteni, ha a kétoldali terelőkön csúszik le. Minden játékhoz 5 golyó áll rendelkezésre. Az időkapuk (alagutak két oldalt) használatával lehet a szorzót növelni, ami az aktuális golyó elvesztéséig marad érvényben.

Felhasznált technológiák

  • C++ / Visual Studio 2008
  • Ogre 3D grafikus engine
    • Overlay
    • Phong shader
    • Glow és MotionBlur post-processing
  • Nvidia PhysX fizikai engine
  • Maya 2011 grafikus modellező program
  • Photoshop CS5 képszerkesztő

Irányítás

  • Bal Shift: bal flipper kar
  • Jobb Shift: jobb flipper kar
  • Space: golyó kilővése
  • R: játék kezdőállapotba hozása
  • Backspace: golyó kezdőállapotba hozása (debug)